Кога и как партньорските издатели започват с партньорски маркетинг?

Кога и как партньорските издатели започват с партньорски маркетинг?


За да разберете по-добре първоначалните идеи на начинаещите публикуващи рекламодатели относно партньорския маркетинг, проведохме проучване на партньори, участващи в мрежата Dognet чрез въпросник и ги попитахме как възприемат началния си опит с партньорския маркетинг.

В анкетата взеха участие и настоящи партньори, както и партньори, които от дълги години се занимават с партньорски маркетинг, и те си спомниха какво е било началото за тях. Като цяло в анкетата участваха 128 публикуващи рекламодатели. И сега ви представяме резултатите от това проучване в крайната статия, в която ще намерите не само много мотивация, но и полезни съвети.

 

Основни въвеждащи данни

В началото ни интересуваха няколко основни статистически данни. Установихме, че над 84% от анкетираните партньори са мъже.

Съотношението на мъжете и жените, участващи в проучването

 

Повечето публикуващи рекламодатели са положили началото на първите си партньорски проекти между 26 и 35-годишна възраст. Но имаше и такива, които са започнали много рано – още в началното училище, както и такива, които са започнали в по-зряла възраст, след навършване на петдесетгодишна възраст.

На каква възраст са започнали партньорите?

 

По-голямата част от публикуващите рекламодатели, участвали в това проучване, имат свои проекти на словашки език до 62%. Приблизително една трета от респондентите предлагат повечето си проекти на чешки език, 2% ги предлагат на чешки и словашки език, а 3% от респондентите предлагат проектите си предимно на английски.

На какъв език са повечето проекти?

 

Колко време е изтекло, преди партньорският проект да започне да печели пари?

А сега стигаме до по-интересните информации, които за начинаещите публикуващи рекламодатели със сигурност ще бъдат от значение. Една такава информация е колко време отнема средно на един партньорски проект, за да започне да печели първите си пари.

Кога проектът започна да печели пари?

 

Сред публикуващите рекламодатели имаше и няколко начинаещи, чиито сайтове все още не работят – 9% от анкетираните.

Най-голямата група се състоеше от публикуващи рекламодатели, чиито сайтове са започнали да печелят през първите три месеца след старта до 34%. Втората по големина група са публикуващите рекламодатели, чиито проекти започват да печелят в рамките на половин година 23% и точно зад тях, 21%, са тези, които започват да печелят през първата година.

Само на 13% от публикуващите рекламодатели им е отнело повече от година, преди да започнат да печелят пари от проекта си.

Повече от половината от интервюираните публикуващи рекламодатели са започнали да печелят пари със своите партньорски сайтове през първата половина на годината. Хубава информация за всеки, който се притеснява, че ще отнеме години. Само едно минимално количество публикуващи рекламодатели не са успели да започнат да печелят пари от уебсайта си най-късно до една година.

 

Партньорският маркетинг ли е основният източник на доходи?

Интересува ни също така дали с партньорският маркетинг може да се изкарва достатъчно, че да е единствен, основен източник на доходи. Установихме, че това важи само за 20% от публикуващите рекламодатели партньорският маркетинг да е основният източник на доходи. За 80% от публикуващите рекламодатели той е по-скоро допълнителен източник на доходи, а те се занимават и с други дейности.

Партньорският маркетинг ли е основният източник на вашия доход?

 

Имате ли други равностойни дейности освен партньорски маркетинг?

Друг логичен въпрос е какви други дейности извършват в допълнение към създаването и грижата за партньорски сайтове, тъй като повечето публикуващи рекламодатели имат други равностойни дейности в допълнение към партньорския маркетинг. Затова попитахме какви са те, с възможността да щракнете върху повече опции.

Имате ли други равностойни дейности?

 

В по-голямата си част до 78% е работа, съответно, предприемачество в друга сфера. Освен това се повтаряха такива отговори, като „училище“ или „родителство“. 12% от анкетираните не се занимават с друга доходоносна дейност, освен партньорски маркетинг.

В допълнение към създаването и грижата за партньорски сайтове, повечето публикуващи рекламодатели се занимават и с други дейности. Въпреки че най-често това е предприемачество или работа, партньорският маркетинг може да бъде чудесен източник на допълнителен доход дори за студенти или родители в родителски отпуск. Например, в допълнение към родителството, можете да използвате своя опит и да популяризирате кампании, насочени към детския асортимент.

 

На уебсайта на Dognet, в секцията Кампании, винаги ще намерите актуален списък с електронни магазини, достъпни за използване. Можете лесно да ги филтрирате според това, което ви интересува. В този случай това могат да бъдат например електронни магазини, които предлагат детска гама.

 

Каква беше основната мотивация да започнете?

Интересен въпрос беше и какво мотивира публикуващите рекламодатели да започнат партньорски маркетинг.

Каква беше основната мотивация да започнете?

 

Категорично най-често повтарящият се отговор беше източник на доходи. До 42% от анкетираните отговарят по този начин. Страстта към темата и свободното време също е страхотна мотивация да започнете. Основната мотивация е била за почти 18% от анкетираните и в двата случая.

12% казаха, че не даваш нищо, за да опиташ, и са го направили. 10% са имали други причини. Най-често това е разнообразяване на доходите, допълнителни доходи към помощите за майчинство или свободата, но и желанието да се научи и да се опита нещо ново.

 

Какви притеснения ви попречиха да започнете?

Също така се интересувахме от най-често срещаните опасения, които са пречели на потенциалните издатели да започнат създаване на партньорски сайтове и популяризиране на кампании. Отново те имаха възможността да щракнат върху няколко отговора, изразяващи техните опасения. Най-често публикуващите рекламодатели са избрали варианта, че най-голямата тревога, която им пречи да започнат, е липсата на опит. Е, без да започнете, няма да натрупате опит. Затова препоръчваме да загърбите този страх и просто да се впуснете в начинанието.

Какви притеснения ви попречиха да започнете?

 

Другите най-многобройни опасения бяха инвестициите във време и финансовите инвестиции. Съвсем ясно е, че инвестицията във време трябва да се очаква. Партньорският маркетинг, поне в началото, не е пасивен доход и трябва да му се обърне внимание. Малко по-оптимистично е положението с финансовите инвестиции. Освен ако не планирате да делегирате съдържание или създаване на уебсайт на външни лица в началото, финансовите разходи ще бъдат минимални.

Ако най-голямото ви притеснение е липсата на опит, който не може да се натрупа с практика, поне се подгответе теоретично. Проучете всички налични материали, книги от Dognet.store, посетете уебинари и попитайте по-опитни в интернет форуми или Facebook групи.

 

Имали ли сте опит в създаването на уебсайтове?

Много от вас със сигурност ще се насладят на това, че повечето публикуващи рекламодатели, преди да започнат да създава партньорски сайтове, са нямали никакъв или са имали само минимален опит в създаването на уебсайтове. Убеден съм, че за мнозина от вас това може да е нещо, което все още не сте правили. Но както виждате, опитът може да се натрупа „в движение“ и повечето публикуващи рекламодатели също са започнали с минимален опит.

Опит в създаването на уеб страници

 

Каква е най-голямата полза от партньорския маркетинг за живота?

В следващия въпрос участниците в проучването можеха да избират от няколко варианта и ние ги попитахме каква е най-голямата полза от партньорския маркетинг за живота им. Определено най-често издателите са щракнали върху „Нов опит“ почти 71%. По същия начин около 40% до 45% често щракват върху вариантите „Правя каквото ми харесва“, „Свобода“ и, разбира се, „Пари“.

Най-голямата полза от партньорския проект?

 

Мотивация директно от опитни публикуващи рекламодатели в края

И накрая, само няколко съвета в оригиналната версия от самите публикуващи рекламодатели. Това са съвети, които сега ще бъдат предадени на вашето по-младо „аз“ и които очевидно ще ви мотивират.

  • „Не го отлагай и започни сега“
  • „Трябва да работите върху това, да опитате повече уебсайтове и да изучите възможно най-много материали“
  • „Копирай тези, които са успели“
  • „Не го прави за красота, а наливай ново съдържание“
  • „Бъди упорит“
  • „Не се колебай и го прави при всякакви обстоятелства“
  • „Не се страхувай да рискуваш и да инвестираш в проекта“
  • „Не се страхувай да помолиш за помощ, разширявай сайта постепенно, както можеш, планирай добре“
  • „Паралелно прави не повече от 2 проекта.“ Избягвай силно конкурентни теми тип финанси. Съсредоточи вниманието си върху тясна ниша, но с потенциал за хоризонтален растеж „
  • „Не се бой и започни сега. Това не е ядрена физика. Ще научиш всичко постепенно.”
  • „1. Съсредоточи се върху една тема / сегмент 2. Не пренебрегвай Оптимизация на търсачката 3 (SEO 3). Черпи информация/получи добър съвет 4. Имай търпение“
  • „Платеният трафик е добър трафик“
  • „Просто прави смислени статии за хората, а не за търсачките“
  • „Съсредоточи се върху статии за продукти“
  • Не се страхувай от нищо, не обръщай внимание на хейтовете и отблъскването и бъди търпелив. Не искай резултатите веднага.“
  • „Просто започни отнякъде, въпреки че проектът не е идеален. В началото никой проект не е бил идеален! ”
  • „Започни по-рано и отдели повече време за това“
  • „По-рано започни да се учиш как да правиш страници и да редактираш снимки“
  • „Не мисли непрекъснато за техническото решение, а по-добре остави поне * нещо *навън. :)”
  • „Посвещавай му се всеки ден, с постоянство, редовно публикуване.“
  • „Общувай повече, работи в мрежа, бъди активен в общността, не се страхувай да питаш.“
  • „На-важно е да започнеш. Не чакай, докато всичко е напълно готово. Просто започни. Освен това упорствай. Особено с уебсайт, където основа е органичният трафик. Това е бягане на дълго разстояние. Така че не се отказвай трябва да издържиш.”
  • „Не прескачай от една тема на друга. Избери ниша внимателно и се придържай към нея.”
  • „Започни, опитай по метода на пробите и грешките и така ще се научиш“
  • „Започни по-рано, повече бачкай и, не се страхувай да инвестираш, отделяй поне 2 часа на ден, изпробвай нови кампании, разчитай на това правилно“
  • „Вчера е твърде късно да започнеш, не се страхувай да рискуваш и да действаш смело.“
  • „Опитай и ще видиш най-много да не стане. И най-важното оригинално съдържание, което помага. ”
  • „Виж видеоклиповете, прочети книгите за Партньорството“ Докато не разбереш за какво става дума. Избери си тема, регистрирай домейн, стартирай уеб хостинг и WordPress и започни да създаваш желаното съдържание възможно най-скоро. Постепенно, когато посетителите започват да идват, започни да изкарваш пари от сайта. И продължавай да учиш за оптимизация за търсачки, PPC и уеб анализи и изобщо не спирай. Недей да се оставяш да се отчаеш от чакане на реализации и продължавай да добавяш качествено съдържание. :-)”

Ако трябва да научиш поне нещо от това проучване, нека това да бъдат най-често повтаряните съвети на публикуващите рекламодатели към по-младото им „аз“ започни веднага и не го отлагай, образовай се, бъди търпелив и не се отказвай при първия провал. 

Сме тук за вас на hello@dognet.com

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Още статии, които може да ви заинтересуват

Кои кампании са налични в нашата мрежа?