Защо възникват разлики в измерването на партньорски кампании в Google Analytics

Защо възникват разлики в измерването на партньорски кампании в Google Analytics

GA е страхотен слуга, но лош господар

Google Analytics е най-разпространеният инструмент за измерване не само за електронни магазини. Най-голямото предимство е, че е безплатен и предоставя всички ключови данни за ефективността на сайта, ресурси и поведение на посетителите, и особено поглед върху икономическите показатели за ефективност на онлайн рекламата от всички рекламни източници и тяхното сравнение. Страхотно е, но не и перфектно, реалния дял и принос на отделните ресурси за придобиването на дадена поръчка няма да се покаже. Съответно показва, но само опростено, а погледът му е спорен в много отношения. Винаги е необходимо да се преценява дали сравнявам круши с круши, дали моите заключения са правилни и съответстват на фактите. Тоест дали решенията по данните в GA не могат да са неправилни/погрешни.

Въпреки това GA все още е идол за много електронни магазини. Често срещаме аргументи от рода на „… но не го виждам никъде в GA“. Типичен пример е широко използваната оценка на рекламата за последно щракване. Или класическият пример, при който 1 + 1 + 1 не е равно на 3. Тоест 3 рекламни канала, всеки от които показва 1 реализация, но GA вижда само 1 реализация и винаги я приписва само на един от тях. Кой, от каква гледна точка и защо може да се различава и точно това е заложено тук.


Защо да използвате и други инструменти

Като цяло разликата между GA и други системи се дължи на различни показатели между инструментите. Докато например PPC системите използват метрики за щраквания, GA използва трафик. Въпреки че много хора бъркат тези показатели, има значителна разлика между тях. Но в тази статия не искам да обяснявам защо и в какво GA е супер и в какво, напротив, коварен или дори неподходящ при вземане на решения. Това е за друга статия. Ще разгледаме връзката на GA със записването и оценката на ефективността и ползите от партньорския маркетинг.

Većina ne samo velikih web-shopova koristi paralelno (ili čak isključivo) druge analitičke alate koji mogu dati realniju sliku stvarnih prednosti, posebno kada je u pitanju atribucija i stvarni doprinosi pojedinih reklamnih medija i resursa. 



Как се проследява в партньорските системи

Както при PPC, RTB и други рекламни системи, партньорският маркетинг използва своите специални инструменти за измерване и отчитане, създадени за този маркетингов канал и неговите специфики. В Dognet използваме системата Post Affiliate Pro, която е на пазара от повече от 15 години и се използва от партньорски мрежи и директни електронни магазини в цяла Европа.
Партньорската промоция работи, като има издател, т.е. асоцииран партньор, който решава да разположи някаква форма на реклама на рекламодателя (електронен магазин) на своя уебсайт, да вмъкне връзка, съдържаща специфични партньорски параметри (уникален идентификатор на партньор, ID на банер) и utm параметри на рекламодателя в рекламата само за GA. По този начин той трябва да създаде връзка и ако потенциален посетител кликне върху неговия уебсайт, партньорската мрежа веднага ще запише щракването. Ще бъде написано от къде, до точния час, рекламния формат на това щракване. Веднага след като доведеният по този начин посетител изпрати поръчката, благодарение на кода за продажба, информацията се изпраща от благодарствената страница на рекламодателя (електронния магазин) и в партньора се записва реализация. След това се възлага на рекламодателя и издателя, който е довел клиента според идентификационните данни (виж по-долу) и се изчислява комисионната.

Как измерваме реализациите в системата Dognet

Основно за идентификация и измерване в системата Dognet ние използваме бисквитки. Във всеки случай, поради постоянно нарастващите ограничения, ние наблюдаваме ресурса на потребителя и записваме комисионни въз основа на много параметри.

Ето всички идентификатори по реда на тяхното използване:

    • Уникален код на купон за влиятел Уникалният код, генериран от рекламодателя за конкретен публикуващ рекламодател, е на първо място. Затова никога не копирайте кодове на купони от други уебсайтове или социални мрежи.
    • Фиксиран идентификатор на публикуващ рекламодател използва се за интеграция на S2S (URL за обратно изпращане). Например, при проследяване на кампанията Zaloz.ma, където потенциалният клиент е написан класически чрез JavaScript, рекламодателят запазва идентификационния номер на публикуващия рекламодател за потенциалния клиент и когато профилът на клиента е изцяло попълнен, той записва последващата комисионна от 7,70 € чрез URL адрес за обратно изпращане.
    • Бисквитки от 1-ва и 3-та страна Бисквитките на 1-ва и 3-та страна ще бъдат създадени в браузъра при щракване върху връзката към публикуващия рекламодател (директна или пренасочваща). Бисквитките са свързани с конкретен браузър и могат лесно да бъдат изтрити.
    • Бисквитки за уеб хранилище HTML5 HTML5 бисквитките се съхраняват в локално хранилище и не е толкова лесно да ги изтриете.
    • Flash бисквитки Flash бисквитките вече не са посочени в браузъра, така че Flash бисквитките, създадени във Firefox, са валидни и в Chrome, IExplorer, Opera и др.
    • Потребителски агент и IP адрес Видът и версията на браузъра на клиента в комбинация с IP адреса.
    • IP адрес просто IP адрес на клиента.

Причината и целта е партньорското сътрудничество да бъде възможно най-точно и справедливо за всички сътрудничещи страни.

Как GA записва ефективността и как отчита

GA записва всички събития главно на базата на http препращане, използвайки utm параметри. Но има много ситуации, в които GA не записва тази информация и Dognet не се появява никъде в реда в GA, въпреки че това очевидно е било така. Причините може да са от страна на устройството, използвано от клиента, настройките на браузъра, начина за идентифициране на посещението в партньорската мрежа (виж по-горе), грешка от страна на асоциирания партньор, но и проблеми от страна на сайта на рекламодателя.

Разлики в GA и Dognet? И двете системи са прави!

Партньорските системи използват много по-точен начин за измерване на партньорския канал, използват повече идентификационни параметри и следователно за дадена поръчка асоциираният партньор винаги се идентифицира правилно.

Нека да разгледаме ситуациите, в които виждате поръчки в кампанията си, които „не можете да намерите в GA“. Съответно поръчки виждате, но не ги виждате никъде по пътя за пазаруване като източник на Dognet. Говоря конкретно в доклада GA: Реализации -> Многоканални филтри -> Подпомогнати реализации -> Основни величини = Източник/Носител.

Когато “не се срещнат“ в GA и Dognet = за поръчката в GA няма да се появи, че източникът е „Dognet“:

  • Публикуващият рекламодател има директна връзка и не дава utm – GA не вижда препращащия и Dognet като източник
  • Параметри utm „някой“ ще премахне (прокси, антивирусна програма, защитна стена) dtto
  • Презареждане на сайта след одобрение на бисквитки, колело на късмета = посещението вече се извършва като директен достъп, така че реализацията се записва в GA
  • IP проследяване ще се занимаваме с това повече в следващата глава
  • Потребителят изтрива бисквитките между посещението и поръчката отново GA посочва „Директно“ като източник на реализация
  • Пренасочени страници (301) след редизайн ако параметрите на щракване не се прехвърлят, те ще се появят отново в GA като директни
  • Мрежи като източник са посочени Facebook, YouTube, Twitter и др.
  • Бюлетин – като имейл клиент (Gmail, List и др.)
  • Duplicity няма canonical  Google се идентифицира като източник https://yoast.com/rel-canonical
  • Добре познатите ситуации са описани в тази статия https://stackoverflow.com/questions/6880659/in-what-cases-will-http-referer-be-empty

Така че е ясно, че доста често може да се случи отчетите в GA да не отговарят на това, което партньорската система ви отчита. Но това е доста често срещано при всяка рекламна система. И от една страна, ние сме в състояние да документираме ясно всички документи и параметри, които идентифицират всяка поръчка и право на комисионна по всяко време.

От името на Dognet, ние ясно изключваме, че иск за реализация и комисионна може да бъде записан без реално щракване от рекламата на нашия асоцииран партньор по пътя на реализация, като същевременно отговаря на параметрите на кампанията.


Накратко за IP проследяването – да или не и как да го настроите

Проследяването на IP се използва за записване на конверсия, опосредствана от асоцииран партньор в ситуация, в която не може да се използва нормално измерване на реализацията с бисквитки. По-конкретно, то се прилага в следните случаи:

  • поръчката е изпълнена на устройство, различно от това, от което е направено щракване, т.е. на друго устройство на същия клиент или друг член на домакинството на съответното негово устройство
  • при изтриване на бисквитки от браузъра (независимо дали умишлено или неволно) между щракването и изпращането на поръчката
  • с абсолютно блокиране на задължителните бисквитки (ITP) от страната на браузъра (Safari)

Рекламодателят го задава като незадължителен параметър на кампанията и е напълно прозрачен, както и дължината на бисквитката. Следователно разрешението и дължината зависят само от целите на вашата партньорска кампания и познаването на пътя за пазаруване.

 


Системата и услугите Dognet са сред най-точните и най-добрите сред партньорските мрежи в Чехия и Словакия. Това ясно следва от независим анализ, публикуван на TyInternety.cz 21. 4. 2021 г Ще намерите пълно сравнение ТУК

Ако вие като рекламодател имате нужда от отчети, за да ги реализирате и оцените, пишете на вашия партньорски мениджър. Той ще ви посъветва как да ги намерите в акаунта си или ще ги подготви за вас!

Roman Dobiáš

Mám na starosti aktivity Dognet v České republice.

Още статии, които може да ви заинтересуват

Кои кампании са налични в нашата мрежа?